Klachtenregeling
Wat te doen met uw klacht
Als u niet tevreden bent kunt u altijd contact met mij opnemen. We bespreken dan uw klacht en kijken hoe we tot een oplossing kunnen komen.
Zo lang ik niet weet dat u ontevreden bent, kan er niets worden gedaan aan uw ontevredenheid. Alswe er samen niet uitkomen of als u het lastig vindt om een gesprek met mij aan te gaan, dan kunt u contact opnemen met de klachtenfunctionaris.
Zie hieronder de kalchtenfunctionaris huisartsen en specifiek klachtenfunctionaris MSK.
Aangesloten bij
Jan Galesloot is aangesloten bij de Nederlandse Vereniging van Artsen voor Musculoskeletale Geneeskunde (NVAMG) en geregistreerd in het Register Musculoskeletale Geneeskunde (RAMG); bij de beroeps- en belangenvereniging in de orthomoleculaire geneeskunde


Klachtenfunctionaris huisartsen
Klacht indienen bij de klachtenfunctionaris
Als het gesprek met de huisarts niet naar uw tevredenheid verloopt, kunt u een klacht indienen. U kunt uw klacht voorleggen aan een klachtenfunctionaris. Alle huisartsenpraktijken en huisartsenposten zijn aangesloten bij een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris. Vraag aan de assistente of de huisarts bij welke regionale klachtenfunctionaris u terecht kunt.
De klachtenfunctionaris gaat met beide partijen in gesprek en probeert via bemiddeling tot een oplossing te komen, waar beide partijen zich in kunnen vinden.
U moet uw klacht schriftelijk indienen. Het is verstandig om ook op het formulier te zetten wat u wilt bereiken: bijvoorbeeld een excuus van de huisarts of betrokken medewerker of een gewenste verbetering in de organisatie.
Geschillencommissie
Meestal komt u met uw huisarts en bemiddeling door de klachtenfunctionaris wel tot een oplossing. Mocht dat helaas niet zo zijn, dan kunt u naar een landelijk erkende geschillencommissie toe, waarbij de huisartsenpraktijk is aangesloten. Landelijk erkende Geschillencommissies voor huisartsen zijn: DOKH en SKGE. Uw huisarts kan aangeven bij welke geschillencommissie de praktijk is aangesloten.
U kunt u uw klacht dan als een geschil indienen. Deze onafhankelijke commissie bestaat uit een voorzitter (jurist) en uit leden namens patiënten en uit leden namens huisartsen. De commissie wordt bijgestaan door een ambtelijk secretaris. Het oordeel van de geschillencommissie is bindend.
bron: thuisarts.nl
Klachtenfunctionaris MSK
De klachtenfunctionaris kan u helpen bij het vinden van de juiste weg voor de behandeling van uw klacht. De klachtenfunctionaris is onpartijdig en onafhankelijk en luistert, informeert, adviseert en kan proberen te bemiddelen tussen u en de MSK-arts. De klachtenfunctionaris doet geen uitspraak over wie er gelijk heeft. Als na inzet van de klachtenfunctionaris het probleem of de klacht niet naar uw tevredenheid is opgelost, dan kan de klachtenfunctionaris u informeren over de verdere mogelijkheden die er zijn om uw klacht voor te leggen zoals de klachtencommissie of de geschillencommissie.
Wilt u contact met de klachtenfunctionaris, dan kunt u bellen, mailen of een klachtenformulier invullen:
Naam klachtenfunctionaris: Corine Ottevanger
Klachtenformulier: zie hieronder
Mailadres: klacht@nvamg.nl
Telefoonnummer: 06-21331090
Kosten
Aan de inzet van de klachtenfunctionaris zijn geen kosten verbonden. Voorwaarde voor de inzet van de klachtenfunctionaris is echter wel dat de MSK-arts is aangesloten bij de klachtenservice van de Nederlandse Vereniging van Artsen voor Musculoskeletale Geneeskunde (NVAMG)
